Obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky") obchodní společnosti Human Design pro firmy, se sídlem Pavla Hanuše 252/4, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, IČ: 051 99 328 (dále jen „prodávající") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující") prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
1.2 Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.hdprofirmy.cz (dále jen „webová stránka"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu").
1.3 Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
2. Uzavření kupní smlouvy
2.1 Veškerá prezentace zboží a služeb umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží či služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o digitálních produktech a službách, a to včetně uvedení cen jednotlivých produktů a služeb. Ceny produktů a služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
2.3 Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
objednávaném digitálním produktu nebo službě,
způsobu úhrady kupní ceny,
údaje o požadovaném způsobu doručení digitálního produktu nebo poskytnutí služby,
informace o nákladech spojených s poskytnutím služby (dále společně jen jako „objednávka").
2.4 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na příslušné tlačítko pro odeslání objednávky. Objednání produktů a služeb probíhá formou přímých objednávek prostřednictvím platební brány PayU. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
2.5 Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávaný produkt či službu, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
2.6 Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího").
2.7 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství produktů, výše kupní ceny) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.8 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3. Cena produktů a služeb, platební podmínky a doba zpracování
3.1 Cenu produktů nebo služeb dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího,
bezhotovostně prostřednictvím platební brány PayU.
3.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také případné náklady spojené s poskytnutím služby ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním produktu či poskytnutím služby.
3.3 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.4 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 2.7), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před poskytnutím služby či zpřístupněním produktu kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
3.5 Případné slevy z ceny produktů a služeb poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
3.6 Všechny platby jsou jednorázové. Prodávající nezpracovává údaje o platebních kartách či bankovních účtech kupujících. Tyto údaje jsou zpracovávány výhradně platební bránou PayU.
3.7 Maximální doba zpracování objednávky digitálních produktů činí 2 pracovní dny od přijetí platby. U objednávek služeb (konzultace, přednášky, workshopy) je termín poskytnutí služby domluven individuálně s kupujícím.
4. Dodání digitálních produktů a poskytnutí služeb
4.1 Digitální produkty jsou kupujícímu zpřístupněny po zaplacení kupní ceny, zpravidla formou online přístupu do uživatelské sekce nebo zasláním přístupových údajů na elektronickou adresu kupujícího uvedenou v objednávce.
4.2 Služby (konzultace, přednášky, workshopy) jsou poskytovány v termínu a způsobem dohodnutým s kupujícím po zaplacení kupní ceny.
4.3 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno poskytnutí služby přeložit na jiný termín, je kupující povinen o tom prodávajícího informovat nejpozději 24 hodin před plánovaným poskytnutím služby. V opačném případě může prodávající požadovat úhradu nákladů spojených s přípravou poskytnutí služby.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, pokud byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5.2 Kupující dále bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. l) občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5.3 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či 5.2 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí digitálního produktu či od uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.
5.4 V případě digitálních produktů, pokud kupující souhlasil s dodáním obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a byl informován, že tím ztrácí právo na odstoupení, nemůže od kupní smlouvy odstoupit.
6. Zásady reklamace a vracení peněz
6.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že digitální produkty a služby mají při převzetí vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu digitálního produktu či služby a na základě jejich prezentace.
6.2 V případě, že digitální produkt či služba nemá vlastnosti uvedené v bodě 6.1, může kupující požadovat nápravu. Pokud náprava není možná, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
6.3 Reklamaci digitálního produktu či služby může kupující uplatnit elektronicky na e-mailové adrese info@hdprofirmy.cz nebo písemně na adrese prodávajícího. V reklamaci je kupující povinen uvést své identifikační údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
6.4 Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
6.5 V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací.
6.6 V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým byla přijata, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
7. Další práva a povinnosti smluvních stran
7.1 Kupující nabývá oprávnění k užití digitálního produktu zaplacením celé kupní ceny.
7.2 Kupující bere na vědomí, že digitální produkty a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně prezentací, textů, fotografií, grafiky, loga a dalších prvků) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít obsah webového rozhraní obchodu.
7.3 Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
7.4 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
7.5 Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
8. Zvláštní ustanovení pro uživatelskou sekci
8.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání produktů a služeb (dále jen „uživatelský účet").
8.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání produktů a služeb je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání produktů a služeb jsou prodávajícím považovány za správné.
8.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
8.4 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
9. Závěrečná ustanovení
9.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
9.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
9.3 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
9.4 Kontaktní údaje prodávajícího:
Adresa pro doručování: Pavla Hanuše 252/4, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové
Adresa elektronické pošty: info@humandesignprofirmy.cz
Telefon: +420 775 892 649
9.5 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.4.2025.